Feasibility analysis of a system of education B-learning: case study University of san Buenaventura

  • Lilian Karina DeArco-Paternina CORPORACION UNIVERSITARIA MINUTO DE DIOS
  • Hugo de Jesus Barrios-Barcelo Fundación Universidad del Norte
  • Ginna Mercedes Parra-Ortega
Keywords: blended learning, drivers, e-learning, refining oil, petrochemical basic

Abstract

This article describes the feasibility of implementing the educational modality known as Blended learning in the specialization of petroleum refining and basic petrochemical processes engineering at the University of San Buenaventura, Cartagena branch. For this purpose, information was collected through virtual surveys carried out on the target population, the study of the economic and financial viability of the project was carried out and the results were presented to the corresponding entities of the University. Within the study, we identified nine drivers or agents motivating decision as well as the financial viability obtained through indicators such as net present value and internal rate of return. As a result, it was determined that the implementation of this modality creates a great business opportunity for the University, aligned with its corporate education strategy and with a spirit of service to the community. Consequently, this specialization could be carried out in the B-learning mode, due to the lack of time of the target population to attend one hundred percent classroom sessions and to the fact that the institution has the technological platform, financial support and Nationwide recognition. 

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Author Biography

Lilian Karina DeArco-Paternina, CORPORACION UNIVERSITARIA MINUTO DE DIOS

Ingeniera Industrial con dominio del 90% inglés escrito y 70% inglés hablado, especialista en Gerencia Financiera, Magíster en Administración con énfasis en Dirección de Proyectos, con formación y experiencia en logística y calidad, con alto grado de responsabilidad y compromiso con los objetivos organizacionales, con capacidad de liderar procesos administrativos, financieros, Logísticos y de calidad, desde la planeación, organización, programación hasta su ejecución y control, la implementación de sistemas de gestión de calidad basados en Procesos, habilidades para influir en los cambios de cultura y en el manejo y capacitación de personal, con una actitud altamente positiva que ayuda a la consecución de los objetivos estratégicos de las organizaciones.

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Published
2017-07-01
How to Cite
DeArco-Paternina, L. K., Barrios-Barcelo, H. de J., & Parra-Ortega, G. M. (2017). Feasibility analysis of a system of education B-learning: case study University of san Buenaventura. Academia Y Virtualidad, 10(2), 7-19. https://doi.org/10.18359/ravi.2706
Section
Original Research Articles