Relation between on-line business information presentation and financial variables of Colombian companies

  • Fabio Enrique Gómez Meneses Universidad Santo Tomas
  • Diego Fernando Católico Segura Universidad Central
Keywords: Information revelation, information divulgation, internet use, financial variables, economic sector.

Abstract

Organizations use various means to divulgate and reveal business information. Divulgation and revealing of information can be determined by the environmental and financial characteristics which define the companies. This paper analyses correlation among financial variables and use of internet to reveal and divulgate business information individually, and according to the economic sector to which belong the most representative 500 companies of Colombia. Considering the results obtained variables such as patrimony, asset and incomes have significant differences in companies that use websites to show and publish their information in relation to those companies who does not. In the case of the sector to which the companies belong, there are statically significant differences in financial variables related to enterprise size in sectors such as: telecommunications, hydrocarbons, beverages and food.

Author Biographies

Fabio Enrique Gómez Meneses, Universidad Santo Tomas
Contador Público y, Especialista en Revisoría Fiscal y Auditoría Externa - Universidad Autónoma de Bucaramanga (Colombia), Master en Administración Electrónica de Empresas, Master en Contabilidad y Finanzas y Doctorando en Contabilidad y Finanzas - Universidad de Zaragoza (España), Profesor de Tiempo Completo - Universidad Santo Tomas, Bogotá (Colombia), Grupo de investigación: contaduría: información, control e impacto social. Correo electrónico: fabiogomez@usantotomas.edu.co
Diego Fernando Católico Segura, Universidad Central
Contador Público - Universidad Nacional de Colombia, Bogotá (Colombia), Especialista en Finanzas - Universidad Santo Tomás, Bogotá (Colombia), Profesor de Tiempo Completo - Universidad Central, Bogotá (Colombia), Grupo de investigación: contaduría: información, control e impacto social. Correo electrónico: dcatolicos@ucentral.edu.co

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Fabio Enrique Gómez Meneses, Universidad Santo Tomas
Contador Público y, Especialista en Revisoría Fiscal y Auditoría Externa - Universidad Autónoma de Bucaramanga (Colombia), Master en Administración Electrónica de Empresas, Master en Contabilidad y Finanzas y Doctorando en Contabilidad y Finanzas - Universidad de Zaragoza (España), Profesor de Tiempo Completo - Universidad Santo Tomas, Bogotá (Colombia), Grupo de investigación: contaduría: información, control e impacto social. Correo electrónico: fabiogomez@usantotomas.edu.co
Diego Fernando Católico Segura, Universidad Central
Contador Público - Universidad Nacional de Colombia, Bogotá (Colombia), Especialista en Finanzas - Universidad Santo Tomás, Bogotá (Colombia), Profesor de Tiempo Completo - Universidad Central, Bogotá (Colombia), Grupo de investigación: contaduría: información, control e impacto social. Correo electrónico: dcatolicos@ucentral.edu.co

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How to Cite
Gómez Meneses, F. E., & Católico Segura, D. F. (2009). Relation between on-line business information presentation and financial variables of Colombian companies. Revista Facultad De Ciencias Económicas, 18(1), 205–224. https://doi.org/10.18359/rfce.2289
Published
2009-12-31
Section
Artículos

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