Distance education vs information society: an epistemological reflection

  • Lilibeth García Henao Universidad Simón Bolívar

Abstract

¿Distance education, new paradigma? Many experts think about distance education as a technological revolution until the point to be described as a new educational paradigm; some others think that this kind of education does not involve a fundamental change. From psychology of education perspectives it may not be appreciated a real change in the teaching and learning paradigm with technological support. Even the vital contribution of Information and Communication Technology (ICT) to distance education, it is said that it is not crucial to consider that this education interpreted from a technological point of view and under its own criteria, requires specific treatment from a epistemological point of view.

Author Biography

Lilibeth García Henao, Universidad Simón Bolívar

Abogada, de la Universidad del Norte de Barranquilla- Colombia, Magistra en Estudios Político-Económicos de la misma Universidad, Perfeccionamiento en Manejo y Solución de Conflictos e Investigador Científico en Ciencias Sociales, Humanas y Jurídicas. Actualmente Tutora Diplomado en Derechos Humanos y Derecho Internacional del Conflicto Armado en la Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá Colombia, adscrita al Grupo de Investigación Democracia y Modernización del Estado Colombiano, Avalado-Calificación A, Colciencias. Universidad Simón Bolívar.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lilibeth García Henao, Universidad Simón Bolívar

Abogada, de la Universidad del Norte de Barranquilla- Colombia, Magistra en Estudios Político-Económicos de la misma Universidad, Perfeccionamiento en Manejo y Solución de Conflictos e Investigador Científico en Ciencias Sociales, Humanas y Jurídicas. Actualmente Tutora Diplomado en Derechos Humanos y Derecho Internacional del Conflicto Armado en la Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá Colombia, adscrita al Grupo de Investigación Democracia y Modernización del Estado Colombiano, Avalado-Calificación A, Colciencias. Universidad Simón Bolívar.

How to Cite
García Henao, L. . (2009). Distance education vs information society: an epistemological reflection. Academia Y Virtualidad, 2(1), 25–49. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/ravi/article/view/5486
Published
2009-06-30
Section
Original Research Articles

Altmetric

QR Code

Some similar items: