The second order cybernetics, formative research and the pedagogical system

  • Martin Elias Villamil Rozo Universidad Militar Nueva Granada

Abstract

This article presents the approach about the role of the formative research within the curriculum and pedagogical context and as you can establish a relationship between these and scientific research, considering the dynamics and components of the curriculum as a system and from the perspective of second-order cybernetics.

Author Biography

Martin Elias Villamil Rozo, Universidad Militar Nueva Granada

Ingeniero industrial con especialización en pedagogía y maestría en educación, con amplia experiencia en educación a distancia, construcción e implementación de diseños curriculares, elaboración de material educativo y pedagógico y asesoría y realización de procesos de autoevaluación y registro calificado.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Martin Elias Villamil Rozo, Universidad Militar Nueva Granada

Ingeniero industrial con especialización en pedagogía y maestría en educación, con amplia experiencia en educación a distancia, construcción e implementación de diseños curriculares, elaboración de material educativo y pedagógico y asesoría y realización de procesos de autoevaluación y registro calificado.

How to Cite
Villamil Rozo, M. E. . (2020). The second order cybernetics, formative research and the pedagogical system. Academia Y Virtualidad, 3(1), 200–208. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/ravi/article/view/5473
Published
2020-01-28
Section
Original Research Articles

Altmetric

QR Code

Some similar items: