Strategies for the creation and rating of questionnaires in the Moddle platform

Keywords: Didactics, Moodle, Questionnaires, Instructions

Abstract

This article arises from the teaching activity on the Moodle platform. Its objective is illustrative, it seeks to give an example of various situations that occurred using the platform questionnaires and to offer didactic options that may be useful when solving similar situations. The aim is to focus on two aspects of Moodle questionnaires: preparation of the instructions and the manual review of the automatic results produced by the platform. First, a brief explanation is made about the questionnaires: what they are made up of, what types of questions are allowed to ask, how the results are obtained, and how they are reviewed. Second, some tools used in the face-to-face teaching practice are offered for appropriate preparation of instructions. Third, some guidance is provided on how to carry out automatic Moodle grade reviews. Finally, the paper closes with a conclusion summarizing the work.

Author Biography

Daniela Soledad González, Universidad Nacional de Cuyo

Doctora en letras. Profesora en la Universidad Nacional de Cuyo, Mendoza, Argentina.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Daniela Soledad González, Universidad Nacional de Cuyo

Doctora en letras. Profesora en la Universidad Nacional de Cuyo, Mendoza, Argentina.

References

Aulas Virtuales Facultad de Filosofía y Letras-UN Cuyo. (12 de abril de 2019). Recuperado de: https://www.virtual.ffyl.uncu.edu.ar

Curso ABC Moodle. (12 de abril de 2019). Aulas Virtuales Facultad de Filosofía y Letras-UN Cuyo. Recuperado de: https://www.virtual.ffyl.uncu.edu.ar/course/view.php?id=20

Domínguez Lázaro, M. (2010). Moodle, una plataforma formativa con gran proyección en los nuevos modelos de enseñanza. Didáctica, Innovación y Multimedia, (19), 1-14.

Gómez Rey, I., Hernández García, E. y Rico García, M. (2009). Moodle en la enseñanza presencial y mixta del inglés en contextos universitarios. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 12(1), 169-193.

Langacker, R. (2008). Cognitive Grammar. Nueva York, United States: Oxford University Press. doi: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195331967.001.0001

Llorente Cejudo, M. (2007). Moodle como entorno virtual de formación al alcance de todos. Revista Científica de Comunicación y Educación, XV(28), 197-202. doi: https://doi.org/10.3916/C28-2007-20

López, J., Romero, E., y Ropero, E. (2010). Utilización de Moodle para el desarrollo y evaluación de competencias en los Alumnos. Formación universitaria, 3(3), 45-52. doi: https://doi.org/10.4067/S0718-50062010000300006

Marín Díaz, V., y Maldonado Berea, G. (2011). El alumno universitario cordobés y la plataforma virtual Moodle. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, (38), 121-128.

Martinet, A. (1949). La double articulation linguistique. Travaux du Cercle linguistique de Copenhague, 5, 30-37. doi: https://doi.org/10.1080/01050206.1949.10416289

Martinet, A. (1957). Arbitraire linguistique et double articulation. Cahiers Ferdinand de Saussure, (15), 105-116.

Pena, J. (1999). Partes de la morfología. En Demonte, V., y Bosque, I. (Eds.). Gramática descriptiva de la lengua española. Vol. 3. (pp. 4305-4366). Madrid: Espasa.

Sánchez Rodríguez, J. (2009). Plataformas de enseñanza virtual para entornos educativos. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, (34), 217-233.

Suárez Guerrero, C. (2009). Estructura didáctica virtual para Moodle. Didáctica, Innovación y Multimedia, (13), 1-12.

Tamola, D. (2019). Curso de Morfología del Español en Fichas. Mendoza: Facultad de Filosofía y Letras (Material de uso interno de la cátedra de Morfología y Sintaxis de la FFyL-UN Cuyo).

Valenzuela-Zambrano, B., y Pérez-Villalobos, M. (2013). Aprendizaje autorregulado a través de la plataforma virtual Moodle. Educación y Educadores, 16(1), 66-79. doi: https://doi.org/10.5294/edu.2013.16.1.4

How to Cite
González, D. S. (2020). Strategies for the creation and rating of questionnaires in the Moddle platform. Academia Y Virtualidad, 13(2), 91–102. https://doi.org/10.18359/ravi.4565
Published
2020-10-22
Section
Articles

Altmetric

Crossref Cited-by logo
QR Code