Importancia de las MiPyMEs en las Aglomeraciones Empresariales. Una estrategia para el desarrollo regional en Colombia

  • Fernando Alemán Ramírez Universidad Militar Nueva Granada

Abstract

This article describes the need to achieve the long term development for firm agglomeration, what suggests that local development can be based on small and medium-sized firms in Colombia. In this sense, the document finds an observation perspective in the development regional economic and the effect about the present in the process social and economic. The previous reflections is part of the justification of one project that is being ahead, between the Military University and ACOPI, which seeks from the perspective of firm aglomeration.

Author Biography

Fernando Alemán Ramírez, Universidad Militar Nueva Granada

Administrador de Empresas, Universidad Nacional de Colombia; Certificado de Consultor en Benchmarking; Magíster en Comunicación Organizacional, Universidad de la Sabana. Docente Investigador de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada. Además del GECIE, el autor pertenece al grupo de investigación “Economía Evolucionista e Institucional” de la Universidad Nacional de Colombia.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Fernando Alemán Ramírez, Universidad Militar Nueva Granada

Administrador de Empresas, Universidad Nacional de Colombia; Certificado de Consultor en Benchmarking; Magíster en Comunicación Organizacional, Universidad de la Sabana. Docente Investigador de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada. Además del GECIE, el autor pertenece al grupo de investigación “Economía Evolucionista e Institucional” de la Universidad Nacional de Colombia.

How to Cite
Alemán Ramírez, F. (2005). Importancia de las MiPyMEs en las Aglomeraciones Empresariales. Una estrategia para el desarrollo regional en Colombia. Revista Facultad De Ciencias Económicas, 14(1), 173–186. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/4590
Published
2005-12-31
Section
Artículos

Altmetric

QR Code

Some similar items: