The Competences Paradigm from High Level Education

  • Hernando Rodríguez Zambrano Universidad Militar Nueva Granada

Abstract

The present article works about the competences paradigm of the competences in the superior education, making an exploratory route of the conception and definition of the competence term and since different visions, that define a diverse classes of competences and tendencies for the labor and educative fields. With it, we are looking an approach to the following questions: ¿What is a competence? ¿What is an academic competence? ¿What is a labor competence?, ¿Which are the attributes of the competence? ¿Which are the evidences that demonstrate the competences? ¿Which are the comparison indicators of the performance? ¿Which is the competitive advantage with the use of the competences?, among others.

Author Biography

Hernando Rodríguez Zambrano, Universidad Militar Nueva Granada

Docente investigador de la Facultad de Ciencias Económicas de la Univrsidad Militar Nueva Granada Economista, Magister en Economía y en Economía del Medio Ambiente y Recursos Naturales, estudiante del Doctorado en Administración de Empresas de la Universidad San Pablo CEU de Madrid (España).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Hernando Rodríguez Zambrano, Universidad Militar Nueva Granada

Docente investigador de la Facultad de Ciencias Económicas de la Univrsidad Militar Nueva Granada Economista, Magister en Economía y en Economía del Medio Ambiente y Recursos Naturales, estudiante del Doctorado en Administración de Empresas de la Universidad San Pablo CEU de Madrid (España).

How to Cite
Rodríguez Zambrano, H. (2006). The Competences Paradigm from High Level Education. Revista Facultad De Ciencias Económicas, 15(1), 145–165. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/4554
Published
2006-12-31
Section
Artículos

Altmetric

QR Code

Some similar items: