Cultural diplomacy in internactional business: World religions

  • Henry Acuña Barrantes Universidad Militar Nueva Granada, Facultad de Estudios a Distancia
  • Pedro Nonell Torres Escuela Española de Negocios Internacionales
Keywords: Intercultural communication, culture, global ethics, international business, religion

Abstract

This document general purpose is to present behavior, professional experiences and reflections of characters to make a deliberation on the incursion of religion, global ethics in relation to cross-cultural international negotiations; mainly focusing on the positive and tangible side of the religious and corporate social responsibility (CSR); it was shaped under the qualitative paradigm and the hermeneutic approach. The method is documentary and descriptive. the first one, by the consultation made to different scientific documents on the internet; and the second one because of the information found on the web was extracted, described and interpreted the most transcendent of specific cultures, personalities and organizations. Bearing in mind that those who know a single cultural representation, argue that they could have a knowledge of other cultural characteristics, when in reality it is not so. Centuries ago the religions already offered standards of conduct and values people implement in their daily living and even to the local and international free trade. For this reason people of different dogmas (Hindu, Christian, Islamic, Buddhists, etc.) want to know how they can implement their beliefs for the business environment for a better understanding between the parties and create synergies between them (religion-culture-trade).

 

Author Biographies

Henry Acuña Barrantes, Universidad Militar Nueva Granada, Facultad de Estudios a Distancia

Máster en Negocios Internacionales, Comercio Exterior, Global Marketing e Internacionalización, Escuela Española de Negocios Internacionales (EENI) - Global Business School y de la Universidad de Girona, España. Profesor de EENI. Economista, Especialista en Alta Gerencia de la Universidad Militar Nueva Granada. Investigador Junior (Colciencias, 2014). Profesional especializado de la Facultad de Estudios a Distancia (FAEDIS) de la Universidad Militar Nueva Granada. Miembro del grupo de Liderazgo.

Pedro Nonell Torres, Escuela Española de Negocios Internacionales

Ingeniero electricista, Universidad Politécnica de Cataluña. Máster en Negocios Internacionales y Finanzas, Universidad de Barcelona. Fundador y CEO, EENI. Profesor visitante en centros de formación internacionales. Miembro del consejo consultivo del Instituto de Diplomacia Cultural de Alemania.

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Henry Acuña Barrantes, Universidad Militar Nueva Granada, Facultad de Estudios a Distancia

Máster en Negocios Internacionales, Comercio Exterior, Global Marketing e Internacionalización, Escuela Española de Negocios Internacionales (EENI) - Global Business School y de la Universidad de Girona, España. Profesor de EENI. Economista, Especialista en Alta Gerencia de la Universidad Militar Nueva Granada. Investigador Junior (Colciencias, 2014). Profesional especializado de la Facultad de Estudios a Distancia (FAEDIS) de la Universidad Militar Nueva Granada. Miembro del grupo de Liderazgo.

Pedro Nonell Torres, Escuela Española de Negocios Internacionales

Ingeniero electricista, Universidad Politécnica de Cataluña. Máster en Negocios Internacionales y Finanzas, Universidad de Barcelona. Fundador y CEO, EENI. Profesor visitante en centros de formación internacionales. Miembro del consejo consultivo del Instituto de Diplomacia Cultural de Alemania.

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How to Cite
Acuña Barrantes, H., & Nonell Torres, P. (2015). Cultural diplomacy in internactional business: World religions. Revista De Relaciones Internacionales, Estrategia Y Seguridad, 10(2), 215–235. https://doi.org/10.18359/ries.846
Published
2015-06-05

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