Social Representations upon Businesses in Business Administration Students in Bogota

  • Carolina Ortíz Riaga Universidad Militar Nueva Granada
  • Beatríz Herrera Mesa Universidad Militar Nueva Granada
  • David Camargo Mayorga Universidad Militar Nueva Granada

Abstract

This study intended to identify social representations such as proposals, views, images, and models handled within a business context and at entrepreneur levels by analyzing which of these views and images students entering business schools in Bogotá have. The surveyed population was made up of students from first to ninth semester in 10 higher education business institutions in Bogotá – 2 public institutions and 18 private ones -. Findings show that it is likely to identify a series of common or shared nuclei from the characterization in both surveyed groups. Differences are mainly associated to elaboration levels derived from a formative process and experiences obtained and from the shift from empirical business conceptions to disciplinary business formation.

Author Biographies

Carolina Ortíz Riaga, Universidad Militar Nueva Granada

Psicóloga y aspirante al título de Maestría en Educación de la Pontificia Universidad Javeriana. Especialista en Docencia Universi- taria de la Universidad Militar Nueva Granada. Docente investigadora y directora del Grupo de Investigación en Emprendimiento y Empresariado- GEEMP del Centro de Investigaciones Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada.

Beatríz Herrera Mesa, Universidad Militar Nueva Granada

Docente Investigadora de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada. Miembro del Grupo de In- vestigación en Emprendimiento y Empresariado. Directora Ejecutiva de la Asociación Colombiana de Facultades de Administración ASCOLFA.

David Camargo Mayorga, Universidad Militar Nueva Granada

Economista y aspirante al título de Maestría en Economía de la Pontificia Universidad Javeriana. Joven investigador adscrito al Grupo de Investigación en Emprendimiento y Empresariado- GEEMP del Centro de Investigaciones Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carolina Ortíz Riaga, Universidad Militar Nueva Granada

Psicóloga y aspirante al título de Maestría en Educación de la Pontificia Universidad Javeriana. Especialista en Docencia Universi- taria de la Universidad Militar Nueva Granada. Docente investigadora y directora del Grupo de Investigación en Emprendimiento y Empresariado- GEEMP del Centro de Investigaciones Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada.

Beatríz Herrera Mesa, Universidad Militar Nueva Granada

Docente Investigadora de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada. Miembro del Grupo de In- vestigación en Emprendimiento y Empresariado. Directora Ejecutiva de la Asociación Colombiana de Facultades de Administración ASCOLFA.

David Camargo Mayorga, Universidad Militar Nueva Granada

Economista y aspirante al título de Maestría en Economía de la Pontificia Universidad Javeriana. Joven investigador adscrito al Grupo de Investigación en Emprendimiento y Empresariado- GEEMP del Centro de Investigaciones Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada.

How to Cite
Ortíz Riaga, C., Herrera Mesa, B., & Camargo Mayorga, D. (2008). Social Representations upon Businesses in Business Administration Students in Bogota. Revista Facultad De Ciencias Económicas, 16(2), 161–172. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/4476
Published
2008-06-30
Section
Artículos

Altmetric

QR Code

Some similar items: