Impact of Managerial Games in Business Administration Programs as a Pedagogic Tool

  • Jaime Antonio Plata Bogoya Universidad Nacional de Colombia
  • María Eugenia Morales Rubiano Universidad Militar Nueva Granada
  • Mayra Alejandra Arias Cante Universidad Militar Nueva Granada

Abstract

This article has the object to present an analysis about the importance of managerial games as a pedagogic tool in some business ad- ministration programs in Bogotá D.C. In order to achieve this, a bibliographic review of works developed about managerial games was made, both in international and national scopes, as well as a field work in five universities of Bogotá where information about undergraduate students’ perception on application and support of managerial games to their formation process was obtained. The research showed interesting results, on one hand, positive perceptions of students about the attraction of managerial games as a learning tool because of the benefits that it presents; on the other hand, the universities show low interest to this pedagogic tool. This is evidenced in low investment of physical, human and economic resources for development and application of these games; showing competitive disadvantages in front of students of administrative sciences abroad.

Author Biographies

Jaime Antonio Plata Bogoya, Universidad Nacional de Colombia

Ingeniero de Sistemas de la Universidad Católica y Administrador de Empresas de la Universidad Nacional de Colombia.

María Eugenia Morales Rubiano, Universidad Militar Nueva Granada

Administradora de Empresas, Magíster en Administración, Universidad Nacional de Colombia. Profesora Investigadora de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada, miembro del grupo de investigación GECEI.

Mayra Alejandra Arias Cante, Universidad Militar Nueva Granada

Administradora de Empresas, Universidad Nacional de Colombia. Joven Investigadora del Grupo de Investigación GECEI de la Universidad Militar Nueva granada.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jaime Antonio Plata Bogoya, Universidad Nacional de Colombia

Ingeniero de Sistemas de la Universidad Católica y Administrador de Empresas de la Universidad Nacional de Colombia.

María Eugenia Morales Rubiano, Universidad Militar Nueva Granada

Administradora de Empresas, Magíster en Administración, Universidad Nacional de Colombia. Profesora Investigadora de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Militar Nueva Granada, miembro del grupo de investigación GECEI.

Mayra Alejandra Arias Cante, Universidad Militar Nueva Granada

Administradora de Empresas, Universidad Nacional de Colombia. Joven Investigadora del Grupo de Investigación GECEI de la Universidad Militar Nueva granada.

How to Cite
Plata Bogoya, J. A., Morales Rubiano, M. E., & Arias Cante, M. A. (2008). Impact of Managerial Games in Business Administration Programs as a Pedagogic Tool. Revista Facultad De Ciencias Económicas, 17(1), 77–94. Retrieved from https://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/4454
Published
2008-12-31
Section
Artículos

Altmetric

QR Code

Some similar items: