Narrative, science, and curriculum

  • Omar Parra Rozo
Keywords: Narrative, science, language, technique, word, curriculum, syllabus

Abstract

Noted scientists, Nobel Prize awarded, famous writers, renowned professors, and great artists, as well as humble teachers, walk the path of life narrating and telling their aesthetical, pedagogical, and scientific experiences. The belief that only when telling a story, describing a fact, or giving an account of an event you are narrating something falls apart when checking that it is also when we offer evidence of an experiment, detailing a scientific development,or simply when we offer a sketch of reality that we use narrative. With a contrast between narrative, science, and curriculum, backed up by philosophical, scientific, aesthetical, and everyday life-grounded examples, it is intended to demonstrate that narrative occurs from the work of some painter and the oral expression of everyday life to the intricate ins and outs of science and technique, through that profession fulfilling a basic need in human life: education.

Author Biography

Omar Parra Rozo

Posdoctor en Métodos, Metodologías y Técnicas de Investigación en Ciencias Sociales y Humanidades, de la Universidad de Córdoba, Argentina. Doctor en Literatura de la Pontificia Universidad Javeriana, Colombia. Doctor Honoris Causa en Investigación y Educación Superior de la Universidad Nacional Daniel Alcides Carrión. Perú. Director de la Línea de investigación de Bioética, educación y cultura-Doctorado en Bioética; Director del Centro de Investigaciones de la Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá

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Omar Parra Rozo

Posdoctor en Métodos, Metodologías y Técnicas de Investigación en Ciencias Sociales y Humanidades, de la Universidad de Córdoba, Argentina. Doctor en Literatura de la Pontificia Universidad Javeriana, Colombia. Doctor Honoris Causa en Investigación y Educación Superior de la Universidad Nacional Daniel Alcides Carrión. Perú. Director de la Línea de investigación de Bioética, educación y cultura-Doctorado en Bioética; Director del Centro de Investigaciones de la Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá

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How to Cite
Parra Rozo, O. (2013). Narrative, science, and curriculum. Education and Social Development Journal, 7(1), 116–126. https://doi.org/10.18359/reds.739
Section
Artículos de investigación
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