mLearning implementation. Experience in the academic support in the universidad tecnológica de Bolívar
Abstract
This article describes a technological model approach applied to the learning process of the Universidad Tecnológica de Bolivar (UTB). It discloses the use of mobile devices as tools to get information, education and training. It also shows the different stages of the plan work performed and visions. This research is the result of the UTB academic community needs.
Downloads
References
Vinu, P., Sherimon, P., y Reshmy, K. (2011). “Towards pervasive mobile learning – the vision of 21st century”, en Procedia Social and Behavioral Sciences 15.
Konig, P. (2011). The essential guide to studying with your iPad. Amazon Digital Services.
Plaza, B. (2011). “Google analytics for measuring website performance”, en: Tourism Management, Vol. 32, Issue 3, junio de 2011, pp. 477-481.
StatCounter Global Stats (2011). Top 8 Mobile OSs in Colombia from Oct 2010 to Oct 2011. Disponible en http://gs.statcounter.com/#mobile_os-CO-monthly-201010-201110. Consultado el 12 de enero de 2012.
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, UNESCO (1998).
Declaración mundial sobre la educación superior en el siglo XXI: visión y acción. Disponible en http://www.unesco.org/education/educprog/wche/declaration_spa.htm. Consultado el 3 de agosto de 2012.
Amar. P., Forero, G., Bautista, G., López, L.,Trillos. S., et al. (2011).Modelo pedagógico y procesos de rediseño curricular en la UTB. Serie Institucional UTB 04. Disponible en: http://www.unitecnologica.edu.co/descargas. Consultado el 12 de enero de 2012.
Universidad Tecnológica de Bolívar, UTB (s.f.).Pagina Web Institucional. Disponible en: http://www.unitecnologica.edu.co/acerca-de-la-utb.
Fourez, G. (1998).Saber sobre nuestros saberes. Buenos Aires: Colihue.