Comprehensive training in universities - about the importance of humanistic dimension in higher education
Abstract
In the following pages there is a reflection developed by a group of university teachers that has sprung from a series of discussions over the past decade, about the humanistic dimension in higher education and the meaning that can be found at the comprehensive education at university level. This is about the analysis of the relevance of comprehensive training and teaching of the humanities in higher education in the context of a university and a company that has decided to settle their disputes by violent means; this, starting from the budgets of “current educational tradition”.
Downloads
References
Corbí, M. (2008). El cultivo de la cualidad humana y de la cualidad human profunda. La espiritualidad como cualidad humana y su cultivo en una sociedad laica. Encuentro Can Bordoi, 7-12 de julio. Barcelona: Book Print digital-CETR.
De Mello, A. (1992). Una Llamada al Amor. España: Sal Terrae.
Krishnamurti, J. (1988). El vuelo del Águila. Bogotá: Solar.
Krishnamurti, J. (1990). Sólo la Verdad trae Libertad. Bogotá: Aguila.
Machado, A. (s.f.). Proverbios y cantares (XXIX) del libro Campos de Castilla. Obtenido de http://www.antoniomachadoensoria.com/caminante_no_hay_camino.
htm#.Uzq2k6h5OSo
Maturana, H. (1990). Emociones y Lenguaje en Educación y Política. Chile: Dolmen Ediciones.
Osorio, S. (2000). Tradición educativa y pensamiento complejo. Reflexiones en torno a la impotencia del paradigma educativo vigente . Memorias del primer congreso internacional de complejidad. Bogotá: ICFESCORPORACIÓN COMPLEXUS-MEN.
Osorio, S. (2010). Pensar desde la educación superior. Una reflexión transdisciplinar. Bogotá: UMNGAlvi Impresores.
Osorio, S. (2014). Ética para la bioética. El aporte ético de Iván Illich al surgimiento de una bioética global. La bioética a la luz de las epistemologías de segundo orden I: el aporte crítico de Iván Illich y Hans Jonas a la ética del futuro. [En proceso de publicación].
Potter, V. (1971). Bioethics, bridge to the future. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Savater, F. (1997). El Valor de Educar. Barcelona: Ariel S.A.
Shree Rangnessh, B. (1991). TAO. Los Tres Tesoros. Buenos Aires: Mutar.
Sierra, C. (2014). Los futuros alternativos como categoría bioética en una crisis civilizatoria. Revista de Bioética Latinoamericana. Volumen 13, 1-34.
Wilber, K. (1991). Cuestiones cuánticas. Escritos místicos de los físicos más famosos del mundo. Barcelona: Kairos.