Pedagogical reflection on research seedbeds experiences in the program of International Relationships and Political Studies (RIEP) 2005-2010
Abstract
This document is the result of my experience as full-time teacher in the program RIEP, awakening the interest of a sparse group of students in create groups of formal investigations, starting with the formulation of a project starting with brainstorms. With this, we achieve the changing in the teaching styles that used to be employed with this kind of students.Downloads
References
CARDOZO CARDONA, J. J. (2010) Los aprendizajes colaborativos como estrategia para los procesos de construcción de conocimiento. Revista Educación y Desarrollo Social. Vol. 4. No.2.
NIÑO ROJAS, V. M. (1997) La evaluación en el aula y más allá de ella. Coautoría en el Ministerio de Educación Nacional.
NIÑO ROJAS, V. M. (2005) Competencias en la Comunicación. Bogotá, D.C. ECOE Ediciones.
PERKINS, D. (1988) Enseñanza para la Comprensión. La unión entre investigación y práctica. Editora, Buenos Aires.
STONE W., M. (1999) La enseñanza para la comprensión. Buenos Aires: Paidós.
Copyright (c) 2016 Academia y Virtualidad

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License