Pedagogical reflection on research seedbeds experiences in the program of International Relationships and Political Studies (RIEP) 2005-2010

  • Luz Marina Pinzón Hernández Universidad Militar Nueva Granada - UMNG
Keywords: Research seedbeds, Groupware, Teacher – Student approaching, Research Project, Pedagogical strategies, Constructionism, Teaching for comprehension

Abstract

This document is the result of my experience as full-time teacher in the program RIEP, awakening the interest of a sparse group of students in create groups of formal investigations, starting with the formulation of a project starting with brainstorms. With this, we achieve the changing in the teaching styles that used to be employed with this kind of students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CARDOZO CARDONA, J. J. (2010) Los aprendizajes colaborativos como estrategia para los procesos de construcción de conocimiento. Revista Educación y Desarrollo Social. Vol. 4. No.2.

NIÑO ROJAS, V. M. (1997) La evaluación en el aula y más allá de ella. Coautoría en el Ministerio de Educación Nacional.

NIÑO ROJAS, V. M. (2005) Competencias en la Comunicación. Bogotá, D.C. ECOE Ediciones.

PERKINS, D. (1988) Enseñanza para la Comprensión. La unión entre investigación y práctica. Editora, Buenos Aires.

STONE W., M. (1999) La enseñanza para la comprensión. Buenos Aires: Paidós.

How to Cite
Pinzón Hernández, L. M. (2016). Pedagogical reflection on research seedbeds experiences in the program of International Relationships and Political Studies (RIEP) 2005-2010. Academia Y Virtualidad, 4(1), 74-87. https://doi.org/10.18359/ravi.2630
Published
2016-12-05
Section
Original Research Articles